دندانپزشک خوب برای عصب کشی

دکتر دندانپزشک خوب برای عصب کشی

چقدر دندان در زندگی حیاتی است؟

آیا تجربه دندان درد داشته اید؟

دندان عضو مهم بدن است که در سلامت جسم و روح تاثیر می گذارد. افرادی که دندان درد را تجربه کرده اند می دانند که آن روز بدترین روز زندگی خود را گذرانده اند. ممکن است این روز مصادف بوده با یه قرار کاری، یه جشن مهم یا یه روز خاص که باعث شده روزتان خراب شود و تا آخر عمر آن روز را فراموش نکنید چرا که دندان درد عموما بدون دعوت و یکباره خود را نشان می دهد . حال چه کار می توان انجام داد تا از اتفاقات غیر منتظره این چنینی جلوگیری شود؟ چطور می توان از دندان محافظت کرد؟ مسلما پیشگیری در گام اول و درمان اساسی دندان ها، مهم ترین راه های مقابله با این اتفاقات غیر منتظره است. در ادامه به توضیح بیشتر درمان های موثر دندان و انتخاب دندانپزشک خوب برای درمان می پردازیم تا در مسیر کسب آرامش در زندگی به شما یاری رسانیم .

عصب کشی دندان

علت دندان درد

عموما همه افراد در طول زندگی خود درد دندان را تجربه کرده اند دندان درد می توان مختصر و یا شدید همراه با آبسه و تورم باشد. درد های کم ممکن است با غذاهای نامناسب یا تغییر درجه هوا و یا مایعات خیلی گرم و یا سرد ایجاد شود و شاید زود برطرف گردد اما باید جدی گرفته شود شاید این علائم خبر از شروع یک مشکل اساسی بدهد که درمان زود هنگام آن در حفظ دندان موثر است .

پوسیدگی دندان

دندان ها در ابتدا مشکلات خود را با درد کم نشان می دهند و گاهی بدون درد هستند و به یکباره پوسیدگی دندان خود را نشان می دهد . پوسیدگی دندان به مینای دندان و عاج آن آسیب می رساند اما اگر درمان نشود به پاپ دندان وارد می شود و باعث زیاد شدن حجم این قسمت می شود این مورد با التهاب و فشار آمدن به پالپ دندان می شود این روند به عصب دندان آسیب می رساند و بیمار درد زیادی را حس می کند. این درد به خاطر اینکه فشار خون پالپ در روز پایین از موقعی است که در بیمار خواب است، بیشتر می شود. شاید این جمله آشنا را شنیده باشید که فرد اظهار می کند شب ها درد دندان دارند و یا دندان دردش بیشتر می شود!

درمان ریشه دندان یا عصب کشی

درمان کانال ریشه دندان که به صورت عامیانه با نام عصب کشی معروف است برای حفظ دندان بیمار کاربرد دارد. به طوری که با این روش می توان بسیاری از بیماران را از شرایط بی دندانی نجات داد و شاید یک زنگ هشدار باشد که مراقبت های دهان و دندان با نظم بیشتری انجام گیرد. حال چه موقع عصب کشی دندان انجام می شود؟

چرا عصب کشی دندان؟

وقتی پوسیدگی دندان ها زیاد می شود و هیچ درمانی برای آن صورت نگیرد به صورت عفونت خود را نشان می دهد این عفونت گسترده شده و به اطراف دندان نفوذ می کند . در این موارد آسیب ها زیاد شده و درد زیادی به فرد متحمل می شود. دندانپزشک در این حالت برای حفظ دندان، عصب کشی را انتخاب می کند که عمر دندان را افزایش دهد .

برای عصب کشی، دندان های بیمار را تمیز می شود تا اثری از پوسیدگی در آن نباشد بعد از آن برای پالپ دندان همین روند ادامه پیدا می کند و عصب دندان را با شستشوی زیاد از داخل عصب بیرون آورده و پوسیدگی ها را می زداید آنگاه ریشه دندان با موادی که سازگار با بدن انسان است پر می شود تا دوباره باکتری به کانال دندان راه نیابد. در نهایت عصب کشی یک روش درمانی مناسب است تا دندان را بدون وجود عصب زنده در دهان بیمار حفظ کند این درمان باعث می شود زیبایی و طرح لبخند در فرد حفظ شود و بتواند عمل جویدن غذا را به خوبی انجام دهد.

درد دندان بعد از عصب کشی

عصب کشی درد دارد و درد آن را نمی توان انکار کرد. در هنگام انجام عصب کشی از مسکن استفاده می شود تا تحمل برای بیمار سخت نباشد و بیمار در طول آن چیزی احساس نخواهد کرد . اما آیا درد بعد از عصب کشی طبیعی است؟ باید گفت بله بعد از درمان اثرات مسکن از بین می رود و بیمار درد را احساس می کند که طبیعی است و دلیل بر موفق یا ناموفق بودن عصب کشی نیست . این درد ها به دلایل مختلفی از جمله؛ نوع روش انتخابی، تکنیک مورد استفاده ، وضعیت دندان بیمار و … ایجاد می شوند و بعد از مدت کوتاهی باید برطرف گردد حساسیتی که در درمان ریشه دندان وجود دارد باعث می شود تغییرات به وجود آمده با دندانپزشک مشاوره شود. درمان ریشه دندان عفونی چگونه است؟ اینجا را بخوانید.

اهمیت عصب کشی خوب

درمان ریشه دندان کار بسیار حساسی است که گاهی تصور می شود تنها خارج کردن یک رشته عصب از دندان به راحتی قابل انجام است در صورتی که عصب دندان بسیار پیچیده است و موفق بودن درمان آن در درمان های بعدی دندان تاثیر می گذارد. امروزه درمان ریشه دندان نیاز به تبحر و دانش بالا دارد و دندانپزشک خوب باید از بروزترین روش برای درمان استفاده کند. به طوری که اگر درمان ریشه به درستی انجام نشود مشکلات زیادی گریبانگیر بیمار می شود ودرد های گاه و بیگاه به سراغش می آید.

این روش در درمان های بعدی دندان نیز تاثیر می گذارد به طوری که اگر دندان با بهترین کیفیت ها و مواد اولیه ترمیم شود یا روکش شوند و ریشه دندان از سلامت برخوردار نباشد، دندان دچار آبسه و التهاب می شود و نتیجه مناسبی نخواهد داشت . حال برای جلوگیری از این مشکلات چه پیشنهادی می شود که یک درمان ریشه دندان موفقیت آمیز تجربه شود؟ جواب آن در عین پیچیدگی ، ساده است و با پیدا کردن یک دندانپزشک خوب برای عصب کشی می توانید از بروز این موارد جلوگیری کنید.

دندانپزشک خوب برای عصب کشی

دندانپزشکی شاخه حساسی است و با توجه به موارد ذکر شده ، درمان نامناسب تا چه حد می تواند برای بیمار آسیب زا و مشکل آفرین باشد . این دلایل خود موجب می شود برای جستن یک دندانپزشک خوب بیشتر وقت صرف کنید و با مشاهده تجربه و مهارت دندانپزشک ، وی را انتخاب نمایید . داشتن تعهد کاری و استفاده از علم روز و تجهیزات مناسب نیز از جمله معیار هایی است که یک دندانپزشک خوب را از دیگر همکاران خود مجزا می کند .

کلام آخر

اگر دندان درد دارید و درد گاه و بی گاه آن شما را کلافه کرده ، این احتمال وجود دارد که شاید ریشه دندان شما دچار پوسیدگی شده است . توصیه ما این است در ابتدای راه این درد ها را جدی بگیرید و با مراجعه به بهترین دندانپزشک از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل نمایید . حال اگر دندان شما در دسته دندان های پوسیده قرار دارد نگران نباشید برای آن درمان وجود دارد و شما می توانید با مراجعه به یک دندانپزشک خوب برای عصب کشی، ریشه دندان را ترمیم نمایید و ماندگاری آن افزایش دهید .

5 × چهار =